+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 100

Wątek: System współzawodnictwa sportowego i regulamin kadry

Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Robas
    Cytat Zamieszczone przez Alex
    Czytałem wywiad z panem Krasenkowem, w którym, owszem, użalał się na "zarząd", ale poprzedni (poprzednie). Co tym razem jest nie tak?
    Jego wybor, tylko po co bylo tu plakac tyle na forum, jak to Pana Michala krzywdza, nie biorac do kadry. wyszlo nieladnie.
    Robasa, jako wieloletniego zagorzałego fana Michała Krasenkowa, na pewno ucieszy informacja, że Michał uznał, że w obecnej sytuacji bardziej odpowiednią dla niego rolą będzie pomoc innym członkom kadry narodowej oraz kierowanie drużyną reprezentacyjną, dlatego zgodził się zostać nowym trenerem kadry narodowej oraz kapitanem drużyny na Olimpiadę.

2. No to wielkie gratulacje! Naprawdę, chyba nie ma nikogo w Polsce, kto lepiej nadawał by się na to stanowisko.

Mieszka w
    Niemcy
    Cytat Zamieszczone przez Bartek
    Cytat Zamieszczone przez JacekD
    Temat już był wałkowany ostatnio, ale znów pojawia się pytanie:
    Jak to robią inni?
    Odpowiedź jest zadziwiająco prosta. Traktują swoich najlepszych zawodników jak zawodowców, podczas gdy w Polsce jak amatorów uprawiających sport wyczynowo, a utrzymujących się z innej pracy, np. sprzedawania marchewki na straganie.
    Okazuje się jednak, że nawet Niemcy mają podobne problemy. Jan Gustafsson napisal niedawno list otwarty do niemieckiej federacji, w którym informuje, że obecnie brakuje 20.000 € aby wystawić optymalny skład na Olimpiadę. Czyli mówiąc wprost, chcą 4.000 - 5.000 € podwyżki na twarz. Nieoficjalnie mówi się, że związek zaproponował 2.000 od zawodnika.
    Co robi związek? Firmuje się nazwiskiem prezesa Roberta von Weizsäckera i gorączkowo szuka brakującej kwoty.
    Więcej tu czytam, niż piszę.

Mieszka w
    Warszawa
    http://www.chessvibes.com/reports/ar...2010-olympiad/
    Due to financial problems and organizational failure by the German Chess Federation, the four German top players won’t play at the upcoming Olympiad in Khanty-Mansiysk. This is what Arkadij Naiditsch tries to make clear in an angry open letter which he sent to ChessVibes. The German top grandmaster doesn’t mince words.
    Open letter by GM Arkadij Naiditsch

Why the German A-team will not participate in the 2010 Olympiad

Cc: Prof. Dr. Von Weizsäcker

This letter is not addressed to anybody directly. As a player of the German National team I would like to make some things clear about my hard working Federation and its President, Prof. Dr. Von Weizsäcker.
    Let’s start with the fact that nobody from the German A-team is going to participate in the Chess Olympiad this year. These players are Georg Meier, Jan Gustafsson, Daniel Fridman and me, Arkadij Naiditsch. Why? The easy answer is that the biggest chess federation in Europe, about 100,000 active members, couldn’t manage to find money to pay the players.

So, the next question is “how could this happen”? This question is easy to answer as well: nobody in the federation has been doing anything for at least five years. The German Chess Federation has no sponsors at the moment, so the money is only coming from their members. Generally, even this should be enough to have a great and lazy life, but the main problem is the meetings attended by huge amounts of hungry officials that are being held almost monthly in expensive hotels.

Let me now become a bit more direct, because I would like to single out a few people with whom I have had to deal with personally.

1) Mr. U. Bönsch – National Coach
    The first Olympiad that I played in was in Turin, 2006. I played on the first board for the German team and Mr. Bönsch was already an experienced and well-respected trainer. But the strange thing was, all he ever did was distribute the line-up for the next match and make a great black tea that we drank together every evening. Not once did he make the slightest effort to help anybody from the team chess wise.

So, year after year, the chess help from Mr. Bönsch remained the same: nothing but tea. In my opinion, our national trainer could be a hero in any teahouse!

2) Mr. Klaus Deventer – responsible for finding and distributing money for the national team. In German: Leistungssportreferent.
    With regard to finding money there isn’t much to say. I think Mr. Deventer in his crushing career in the Chess Federation never even gave it a try.

In distributing money for the national team he has clear methods and opinions. That is, the national team should play for free!! By the way, to be clearer, Mr. Deventer is the individual who is responsible for fighting for us to get money. So, from a 110,000 Euro budget he manages for “top chess” in Germany, less than a quarter is left for the Olympiad for male and female teams combined.

Strangely, Mr. Deventer is a very important man in the federation. Personally, I could never understand what he is actually doing. And I think after many years of deep thinking, I finally got a little clue about his function; it is to try to stop anybody from being a professional chess player in Germany. Mr. Deventer really hates this. Rarely it is possible to meet somebody as unpleasant as Mr. Deventer.

3) Mr. Ralph Alt – Tournament Director
    Mr. Alt is a famous public prosecutor in Germany. He is the organizer of many official tournaments in Germany, such as the National Individual Championship.

He only has one problem: he is always scheduling these championships to match his holidays. So, sometimes he gets lucky and there is nothing running at the same time. No such luck this year. He held the German National Championship at exactly the same dates as the European Individual Championships. A normal reaction would be, what the heck? Easy answer: Sorry, holidays are holidays. Can’t move them! So nobody participated in it from the A-team and the young German player Niclas Huschenbeth managed to win the title. Congrats to him as he showed great fighting spirit in the tournament.

My last German Championship was in 2007. In that year Mr. Alt showed absolute class. He found a city in Germany that has no train or bus (or anything else) connection. So taxi was the only way to reach it. Respect for Mr. Alt!! This is really not so easy to do. Give it a try. ;-)

4) Mr. Jörg Schulz – fifteen different positions!!
    Personally, I didn’t have much to do with Mr. Schulz as he has always been responsible for the German Youth Chess Federation. (Deutsche Schach Jugend). Slowly, over the years he took over about fifteen different positions within the federation and is almost completely in charge of the whole money flow now. Bravo to Mr. Schulz!

For example, he created a chess company that is paying the players for participating in the European Team Championships as well as Olympiads. The company is making no money but paying us. Wow, really great job by Mr. Schulz.

That’s all from the main German Federation Crushers! There might be few more that I don’t know, but they are probably in hiding.

About Mr. Prof. Dr. Robert von Weizsäcker I will write a bit down below. First you will have to read his great letter that he wrote to the four of us (German A-team). For other people in the Federation, there are so many that deserve a few choice words, but I think it wouldn’t be fair to the few people who are trying to do something for German chess. Anyway, my many thanks to these few.

Dear readers, I hope you now have a bit of an overview of what is going on in my Federation.

This year, the A-team has said that we will not play for the funny money they are offering and asked for conditions. It drove almost all the guys in the Federation completely crazy! How is it possible that we will not play?? Do we have to cancel now a few dinners? No way we gonna do that!!”

Mr. Deventer immediately wrote a very long and boring letter, where he is comparing us with soccer players and asking us to play almost for free because the German National Soccer team is also not getting their normal salary for going to Africa. Funny, no? I guess then we have to compare Mr. Deventer to a Russian oligarch and ask him to support us from his own budget?!

Afterwards, we half-heartedly attempted to find sponsors ourselves, which didn’t work out. So the result was, of course, that the German A-team is not going to play the 2010 Chess Olympiad.

This is when Prof. Dr. Von Weizsäcker is coming into the game (he has been the German Chess President for the last two years).

So far, according to the words of Jan Gustafsson (all the contact was going through him) our President supported us, the players.

But on June 29th we received a letter from Prof. Dr. Robert von Weizsäcker that completely shocked me. Up to that point my opinion of our President was quite positive; he seemed to be a man with an understanding of chess players.

Here is the letter [translated into English by CV - German version in PDF here]:
    Concerning: Chess Olympiad Khanty-Mansiysk

Dear members of the men’s national team, dear chess friends,

In answer to my letter of May 19th, 2010 Mr Gustafsson answered by email on June 10th, 2010 that, on the given conditions you are not willing to play in Khanty-Mansiysk. Besides, he has started an initiative to find a sponsor as soon as possible, something that was clearly supported by me. To my knowledge this initiative hasn’t had the desired effect.

If no last-minute sponsor will contact Mr Gustafsson soon, this means the German Chess Federation won’t be able to send you to the Chess Olympiad. I wouldn’t only regret this terribly, but I’d be personally disappointed as well.

I can only partly understand that you keep on insisting on demands that, despite great efforts, couldn’t be fulfilled by either the German Chess Federation or the company.

Therefore I would personally like to ask you to reconsider your position and accept the same terms as two years ago. In case you’re still prepared to accept this, please declare this to the team captain not later than July 2nd 2010. After that he will be forced to nominate other players. I would have liked to push this deadline up front, if there wasn’t a deadline set by FIDE to enter the team.

At this weekend’s meeting of the Top Sport Commission it was decided that your status as selected players would become inactive for the time being, if you’re not prepared to play the upcoming Olympiad under the current conditions.

This would imply that any course of action to support you as top players would become impossible. Furthermore, for the year 2011 the team captain was requested to check whether the criteria for future support, i.e. the willingness of all players to cooperate with the federation, are still being met. I fully support this decision because in my opinion we cannot simply move on.

Support by the German Chess Federation, which partly involves a longer period of time, is naturally associated with the expectation to engage in an appropriate manner and in a responsible way for German chess.

On the other hand the German Chess Federation doesn’t want to close all doors. In any case it would be useful to have a meeting after the Olympiad, to which our Top Sport Coordinator will invite you, to discuss the situation. Still I hope that all these considerations won’t be necessary. The decision is yours.

Best regards,
    Yours truly,

Robert von Weizsäcker.
    Cool, no? Let me clarify a few things:

Prof. Dr. Von Weizsäcker found 0 Euros in two years of being the President of the German Chess Federation. (Maybe he simply has no time, being a Professor at a few universities?) The huge support he is threatening to cancel is this: for myself as German number one (my current ELO rating is 2684), the German Federation covers about half of my expenses for playing in exactly one tournament, the European Championship. That amounts to about 800 Euros a year, nothing more.
    Now, of course, their direct threat to cancel all that help is making me sleep badly and giving me nightmares. Next time, maybe if I cover the coffee bill I hope Prof. Dr. Von Weizsäcker and my hard working Chess Federation will not cancel the important support for me?! We will see in the future if they have any mercy.

As we know, Prof. Dr. Von Weizsäcker is running his campaign for the ECU Presidency, and many European countries are giving their support to him. Now, the logical conclusion would be since he could do absolutely nothing for chess in his own country in two years, or again had no time for it, which, of course, led to the same result, can he do something for Europe? I would say probably not. So here comes the idea. Maybe we could open a charity foundation for the German Chess Federation and for Prof. Dr. Von Weizsäcker? Many people are sending small amounts for “saving the forest” so maybe it could work with my dear Federation and Prof. Dr. Von Weizsäcker, too? It is hard to find anybody coming across as more poor and helpless than the German Federation.

Hope you enjoyed reading my statement. And please don’t get the idea that I have exaggerated. I really did my best to stay as close to the facts as possible. :-)

Grandmaster Arkadij Naiditsch

Hope you enjoyed reading my statement. And please don’t get the idea that I have exaggerated. I really did my best to stay as close to the facts as possible. :-)

Grandmaster Arkadij Naiditsch
    O, widzę że młody Najdicz zadarł z działaczami. Ciekawe co z tego wyniknie
    "Niecierpliwość jest wrogiem myślenia" George Koltanowski
    "Zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska, być zwyciężonym a nie ulec to zwycięstwo" Józef Piłsudski

Mieszka w
    Warszawa
    www.pzszach.org.pl
    Cytat Zamieszczone przez Piotr Murdzia 25 sierpnia
    W Zakopanem, w ramach przygotowań do zbliżającej się Olimpiady Szachowej w Chanty-Mansijsku, odbyło się zgrupowanie kadry narodowej. Poza Radosławem Wojtaszkiem, którego nieobecność została przeze mnie usprawiedliwiona, w zgrupowaniu uczestniczyli wszyscy olimpijczycy: Monika Soćko, Jolanta Zawadzka, Joanna Majdan-Gajewska, Joanna Dworakowska, Beata Kądziołka, Bartosz Soćko, Bartłomiej Macieja, Kamil Mitoń i Mateusz Bartel. W szkoleniu dodatkowo brał udział świeżo upieczony medalista MŚ do lat 20 - Dariusz Świercz.
    Dzięki staraniom Polskiego Związku Szachowego do Zakopanego udało się zaprosić Aleksandra Bielawskiego światowej klasy trenera, a jednocześnie szachową legendę, której nazwisko powinien znać każdy szachista. Z jego pomocy w trakcie zgrupowania będą korzystać mężczyźni.
    Przy tej okazji warto wspomnieć, iż kapitanem drużyny męskiej na Olimpiadzie będzie Michał Krasenkow.
    Kobiety w Zakopanem pracować będą z niezastąpionym duetem trenerów: Markiem Matlakiem i Oleksandrem Sulypą, którzy również będą towarzyszyć naszym reprezentantkom na Olimpiadzie.

Życzymy naszej reprezentacji owocnej pracy!

Szef Wyszkolenia
    Piotr Murdzia

Mieszka w
    Warszawa
    Na stronie PZSzach natknąłem się na dokument o nazwie System krajowego współzawodnictwa sportowego w szachach. Pierwsze wrażenie? Przydałoby się go uaktualnić...

Kadra Narodowa Mężczyzn

Imię i Nazwisko Tytuł Ranking Podstawa
    1 Radosław Wojtaszek GM 2726 p.II.1.c
    2 Bartosz Soćko GM 2660 p.II.1.d
    3 Bartłomiej Macieja GM 2636 p.II.1.d
    4 Tomasz Markowski GM 2625 p.II.1.d
    5 Michał Krasenkow GM 2621 p.II.1.d
    6 Mateusz Bartel GM 2617 p.II.1.c
    7 Dariusz Świercz GM 2540 p.II.1.a
    8 Kacper Piorun IM 2513 p.II.1.e
    Ciekawe zestawienie. Mieszanka rutyny i młodości
    "Niecierpliwość jest wrogiem myślenia" George Koltanowski
    "Zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska, być zwyciężonym a nie ulec to zwycięstwo" Józef Piłsudski

Mieszka w
    Warszawa
    UCHWAŁA NR 1/01/2011
    z dnia 3.01.2011

Zarząd jednogłośnie zatwierdził Kadrę Narodową Seniorów. Głosowało 9 członków Zarządu.

Kadra Narodowa Kobiet

1 Monika Soćko GM 2489 p.II.1.a, p.II.1.c
    2 Iweta Rajlich IM 2446 p.II.1.c
    3 Jolanta Zawadzka WGM 2371 p.II.1.d
    4 Joanna Majdan-Gajewska WGM 2359 p.II.1.d
    5 Joanna Dworakowska IM 2334 p.II.1.d
    6 Beata Kądziołka WGM 2278 p.II.1.d
    7 Klaudia Kulon WFM 2220 p.II.1.e

Kadra Narodowa Mężczyzn

1 Radosław Wojtaszek GM 2726 p.II.1.c
    2 Bartosz Soćko GM 2660 p.II.1.d
    3 Bartłomiej Macieja GM 2636 p.II.1.d
    4 Tomasz Markowski GM 2625 p.II.1.d
    5 Michał Krasenkow GM 2621 p.II.1.d
    6 Mateusz Bartel GM 2617 p.II.1.c
    7 Dariusz Świercz GM 2540 p.II.1.a
    8 Kacper Piorun IM 2513 p.II.1.e
    Cytat Zamieszczone przez MirekW
    Trzeba zatem przynajmniej poczekać na ranking z 1 marca 2011, żeby zostały uwzględnione w nim wyniki z MP 2011
    Korekta po IMP i IMPK
    http://pzszach.org.pl/index.php?idm=1&idm2=243&id=816
    http://www.pzszach.org.pl/index.php?...dm2=177&id=861

1 Monika Soćko
    2 Iweta Rajlich
    3 Jolanta Zawadzka
    4 Joanna Majdan - Gajewska
    5 Joanna Dworakowska
    6 Karina Szczepkowska-Horowska
    7 Barbara Jaracz
    8 Klaudia Kulon

1 Radosław Wojtaszek
    2 Bartosz Soćko
    3 Bartłomiej Macieja
    4 Mateusz Bartel
    5 Dariusz Świercz
    6 Kacper Piorun
    7 Kamil Mitoń
    8 Paweł Jaracz
    Cytat Zamieszczone przez Bartek
    Cytat Zamieszczone przez Robas
    z tego co pamietam, Tomek Markowski zrezygnowal z kadry
    Nie tyle zrezygnował na zasadzie "bo nie", co uznał, że warunki oferowane przez PZSzach na rok 2010 były za słabe i ich nie zaakceptował. A PZSzach nie zaoferował lepszych warunków.
    Od 1 stycznia 2011 Tomek znowu został nominowany do Kadry Narodowej, co bez trudu można sprawdzić np. na stronie PZSzach, jeżeli tylko komuś się chce. Jaka będzie Jego decyzja oraz pozostałych zawodników nominowanych do Kadry Narodowej w kontekście roku 2011 będzie wiadomo, gdy PZSzach będzie już gotów do przedstawienia konkretnej umowy, zawierającej prawa i obowiązki każdej ze stron.
    Na razie tylko Michał Krasenkow poinformował (od razu) o rezygnacji z uprawnień zawodniczych, w związku z chęcią poświęcenia się pracy trenerskiej.
    W tym roku Tomek również nie zaakceptował zaproponowanych przez PZSzach warunków.

W porównaniu ze styczniem, nastąpiła także zmiana u kobiet. W szczególności Beata Kądziołka została pozbawiona członkostwa w kadrze, z uwagi na nieusprawiedliwioną absencję w IMPK.

Mieszka w
    Warszawa

Odp: System współzawodnictwa sportowego i regulamin kadry

Pojawił się nowy Regulamin Kadry Narodowej, który będzie obowiązywał od 2012 roku:
    REGULAMIN KADRY NARODOWEJ

I. STRUKTURA KADRY NARODOWEJ
    1.1. W ramach Kadry Narodowej wyróżnia się 4 grupy szkoleniowe:
    1.1.1. Kadrę Narodową Mężczyzn,
    1.1.2. Kadrę Narodową Mężczyzn do 20 lat,
    1.1.3. Kadrę Narodową Kobiet,
    1.1.4. Kadrę Narodową Kobiet do 20 lat.
    1.2. Członkami Kadry Narodowej Mężczyzn, a także Kadry Narodowej Mężczyzn do 20 lat mogą być zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
    1.3. Członkami Kadry Narodowej Kobiet, a także Kadry Narodowej Kobiet do 20 lat mogą być tylko kobiety.
    1.4. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia: zawodnicy, medaliści, członkowie dotyczą zarówno mężczyzn, jak i kobiet.
    1.5. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia: zawodniczki, medalistki, członkinie dotyczą tylko kobiet.
    1.6. Zawodnik może być jednocześnie członkiem kilku grup szkoleniowych.
    1.7. Członkiem Kadry Narodowej może być tylko zawodnik reprezentujący Polskę na liście rankingowej FIDE.

II. ZASADY POWOŁYWANIA KADRY NARODOWEJ MĘŻCZYZN
    2.1. Do Kadry Narodowej Mężczyzn na okres od 1 stycznia do 30 czerwca powołuje się 4 zawodników o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE na 1 stycznia.
    2.2. Skład Kadry Narodowej Mężczyzn na okres do 30 czerwca uzupełniany jest o:
    2.2.1. Zawodnika, który zajął pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku,
    2.2.2. Zawodnika, który zajął drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku,
    2.2.3. Zawodników nominowanych do Reprezentacji Mężczyzn na Drużynowe Mistrzostwa Świata, Drużynowe Mistrzostwa Europy lub na Olimpiadę, jeżeli Reprezentacja Mężczyzn została ustalona w pierwszej połowie roku.
    2.3. Jeżeli w dniu zakończenia Indywidualnych Mistrzostw Polski liczba zawodników powołanych do Kadry Narodowej Mężczyzn na okres do 30 czerwca na podstawie punktów: 2.1. lub 2.2. jest mniejsza od 6, wówczas powołuje się kolejnych zawodników o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu zakończenia Indywidualnych Mistrzostw Polski, tak aby łączna liczba członków Kadry Narodowej Mężczyzn, powołanych na podstawie punktów: 2.1., 2.2. lub 2.3., wynosiła 6.
    2.4. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej Mężczyzn zawodnika powołanego na podstawie punktów: 2.1., 2.2. lub 2.3., uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu wykluczenia lub rezygnacji.
    2.5. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń na Drużynowe Mistrzostwa Europy lub Olimpiadę upływa w pierwszej połowie roku, wówczas do Kadry Narodowej Mężczyzn na okres od 1 lipca do 31 grudnia powołuje się:
    2.5.1. Członków Reprezentacji Mężczyzn na Drużynowe Mistrzostwa Europy lub na Olimpiadę,
    2.5.2. Zawodnika, który zajął pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku.
    2.6. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń na Drużynowe Mistrzostwa Europy lub Olimpiadę upływa w drugiej połowie roku, wówczas do Kadry Narodowej Mężczyzn na okres od 1 lipca do 31 grudnia powołuje się:
    2.6.1. Zawodnika, który zajął pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski w danym roku,
    2.6.2. Zawodnika, który zajął drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski w danym roku, pod warunkiem posiadania na liście rankingowej FIDE na 1 lipca rankingu nie gorszego od dziesiątego zawodnika reprezentującego Polskę,
    2.6.3. Kolejnych zawodników o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE na 1 lipca, tak aby łączna liczba członków Kadry Narodowej Mężczyzn, powołanych na podstawie punktu 2.6., wynosiła 5.
    2.7. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej Mężczyzn zawodnika powołanego na podstawie punktu 2.6., uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE na 1 lipca.
    2.8. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń na Drużynowe Mistrzostwa Europy lub Olimpiadę upływa w drugiej połowie roku, wówczas skład Kadry Narodowej Mężczyzn na okres do 31 grudnia uzupełniany jest o zawodników nominowanych do Reprezentacji Mężczyzn.
    2.9. Skład Kadry Narodowej Mężczyzn uzupełniany jest o zawodników, którzy posiadają uprawnienia do udziału w Indywidualnym Pucharze Świata. Uprawnienia do członkostwa w Kadrze Narodowej Mężczyzn wygasają wraz z końcem półrocza, w którym odbyły się zawody.

III. ZASADY POWOŁYWANIA KADRY NARODOWEJ MĘŻCZYZN DO 20 LAT
    3.1. Do Kadry Narodowej Mężczyzn do 20 lat na okres od 1 stycznia do 31 grudnia powołuje się:
    3.1.1. Zawodników uprawnionych do udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Świata do 20 lat w danym roku na koszt organizatora (zakwaterowanie z wyżywieniem), zgodnie z odpowiednim regulaminem FIDE,
    3.1.2. Zawodnika do 20 lat o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE na 1 stycznia, z pominięciem zawodników wymienionych w punkcie 3.1.1.
    3.2. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej Mężczyzn do 20 lat zawodnika powołanego na podstawie punktu 3.1.2., uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika do 20 lat, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE na 1 stycznia, z pominięciem zawodników uprawnionych na podstawie punktu 3.1.1.

IV. ZASADY POWOŁYWANIA KADRY NARODOWEJ KOBIET
    4.1. Do Kadry Narodowej Kobiet na okres od 1 stycznia do 30 czerwca powołuje się 4 zawodniczki o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE na 1 stycznia.
    4.2. Skład Kadry Narodowej Kobiet na okres do 30 czerwca uzupełniany jest o:
    4.2.1. Zawodniczkę, która zajęła pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku,
    4.2.2. Zawodniczkę, która zajęła drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku,
    4.2.3. Zawodniczki nominowane do Reprezentacji Kobiet na Drużynowe Mistrzostwa Świata Kobiet, Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet lub na Olimpiadę Kobiet, jeżeli Reprezentacja Kobiet została ustalona w pierwszej połowie roku.
    4.3. Jeżeli w dniu zakończenia Indywidualnych Mistrzostw Polski Kobiet liczba zawodniczek powołanych do Kadry Narodowej Kobiet na okres do 30 czerwca na podstawie punktów: 4.1. lub 4.2. jest mniejsza od 6, wówczas powołuje się kolejne zawodniczki o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu zakończenia Indywidualnych Mistrzostw Polski Kobiet, tak aby łączna liczba członkiń Kadry Narodowej Kobiet, powołanych na podstawie punktów: 4.1., 4.2. lub 4.3., wynosiła 6.
    4.4. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej Kobiet zawodniczki powołanej na podstawie punktów: 4.1., 4.2. lub 4.3., uprawnienia przechodzą na następną zawodniczkę, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu wykluczenia lub rezygnacji.
    4.5. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń na Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet lub Olimpiadę Kobiet upływa w pierwszej połowie roku, wówczas do Kadry Narodowej Kobiet na okres od 1 lipca do 31 grudnia powołuje się:
    4.5.1. Członkinie Reprezentacji Kobiet na Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet lub na Olimpiadę Kobiet,
    4.5.2. Zawodniczkę, która zajęła pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku.
    4.6. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń na Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet lub Olimpiadę Kobiet upływa w drugiej połowie roku, wówczas do Kadry Narodowej Kobiet na okres od 1 lipca do 31 grudnia powołuje się:
    4.6.1. Zawodniczkę, która zajęła pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet w danym roku,
    4.6.2. Zawodniczkę, która zajęła drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet w danym roku, pod warunkiem posiadania na liście rankingowej FIDE na 1 lipca rankingu przynajmniej 2300,
    4.6.3. Kolejne zawodniczki o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE na 1 lipca, tak aby łączna liczba członkiń Kadry Narodowej Kobiet, powołanych na podstawie punktu 4.6., wynosiła 5.
    4.7. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej Kobiet zawodniczki powołanej na podstawie punktu 4.6., uprawnienia przechodzą na następną zawodniczkę, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE na 1 lipca.
    4.8. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń na Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet lub Olimpiadę Kobiet upływa w drugiej połowie roku, wówczas skład Kadry Narodowej Kobiet na okres do 31 grudnia uzupełniany jest o zawodniczki nominowane do Reprezentacji Kobiet.
    4.9. Skład Kadry Narodowej Kobiet uzupełniany jest o zawodniczki, które posiadają uprawnienia do udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Świata Kobiet. Uprawnienia do członkostwa w Kadrze Narodowej Kobiet wygasają wraz z końcem półrocza, w którym odbyły się zawody.

V. ZASADY POWOŁYWANIA KADRY NARODOWEJ KOBIET DO 20 LAT
    5.1. Do Kadry Narodowej Kobiet do 20 lat na okres od 1 stycznia do 31 grudnia powołuje się:
    5.1.1. Zawodniczki uprawnione do udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Świata Kobiet do 20 lat w danym roku na koszt organizatora (zakwaterowanie z wyżywieniem), zgodnie z odpowiednim regulaminem FIDE,
    5.1.2. Zawodniczkę do 20 lat o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE na 1 stycznia, z pominięciem zawodniczek wymienionych w punkcie 5.1.1.
    5.2. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej Kobiet do 20 lat zawodniczki powołanej na podstawie punktu 5.1.2., uprawnienia przechodzą na następną zawodniczkę do 20 lat, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE na 1 stycznia, z pominięciem zawodniczek uprawnionych na podstawie punktu 5.1.1.

VI. ZASADY NOMINOWANIA REPREZENTACJI MĘŻCZYZN
    6.1. Do Reprezentacji Mężczyzn na: Drużynowe Mistrzostwa Świata, Drużynowe Mistrzostwa Europy lub Olimpiadę nominuje się:
    6.1.1. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń upływa przed zakończeniem Indywidualnych Mistrzostw Polski rozgrywanych w danym roku:
    6.1.1.1. 4 zawodników o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń,
    6.1.1.2. Zawodnika o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodników nominowanych na podstawie punktu 6.1.1.1., chyba, że wiceprezes ds. sportowych wraz z trenerem Kadry Narodowej Mężczyzn wspólnie wskażą innego zawodnika,
    6.1.1.3. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji zawodnika nominowanego na podstawie punktów: 6.1.1.1. lub 6.1.1.2., uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń.
    6.1.2. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń upływa nie wcześniej niż w dniu zakończenia Indywidualnych Mistrzostw Polski rozegranych w danym roku:
    6.1.2.1. Zawodnika, który zajął pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku,
    6.1.2.2. Zawodnika, który zajął drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku, jeżeli na liście rankingowej, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, posiada ranking nie gorszy od dziesiątego polskiego zawodnika,
    6.1.2.3. Zawodników o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodników nominowanych na podstawie punktów: 6.1.2.1. lub 6.1.2.2., tak, aby łączna liczba zawodników nominowanych na podstawie punktów: 6.1.2.1., 6.1.2.2. lub 6.1.2.3. wynosiła 4,
    6.1.2.4. Zawodnika o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodników nominowanych na podstawie punktów: 6.1.2.1., 6.1.2.2. lub 6.1.2.3., chyba, że wiceprezes ds. sportowych wraz z trenerem Kadry Narodowej Mężczyzn wspólnie wskażą innego zawodnika,
    6.1.2.5. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji zawodnika nominowanego na podstawie punktów: 6.1.2.1., 6.1.2.2., 6.1.2.3 lub 6.1.2.4., uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń.
    6.2. Zawodnicy nominowani do Reprezentacji Mężczyzn na: Drużynowe Mistrzostwa Świata, Drużynowe Mistrzostwa Europy i Olimpiadę mają pokryte koszty transportu, zakwaterowania i wyżywienia. Mogą także otrzymać honoraria startowe lub nagrody za uzyskany wynik, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej.
    6.3. Do Reprezentacji Mężczyzn na Indywidualne Mistrzostwa Europy nominuje się:
    6.3.1. Aktualnych medalistów Indywidualnych Mistrzostw Świata, Indywidualnych Mistrzostw Europy lub Indywidualnych Mistrzostw Świata do 20 lat,
    6.3.2. Zawodnika, który zajął pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku,
    6.3.3. Zawodnika, który zajął drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski rozegranych w danym roku,
    6.3.4. Zawodnika, uczestnika Indywidualnych Mistrzostw Polski rozegranych w danym roku, o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodników nominowanych na podstawie punktów: 6.3.1., 6.3.2. lub 6.3.3.
    6.4. Liczba dodatkowych zawodników nominowanych do Reprezentacji Mężczyzn na Indywidualne Mistrzostwa Europy określona jest w Zasadach Finansowania Kadry Narodowej.
    6.5. Zawodnicy nominowani do Reprezentacji Mężczyzn na Indywidualne Mistrzostwa Europy mają pokryte koszty wpisowego, transportu, zakwaterowania i wyżywienia.
    6.6. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji przez nominowanego zawodnika z udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Europy, uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń.
    6.7. Do Reprezentacji Mężczyzn na Indywidualne Mistrzostwa Europy nominowani mogą zostać także inni zawodnicy, o ile uzyskają zgodę wiceprezesa ds. sportowych i dodatkowo pokryją koszty uczestnictwa we własnym zakresie.
    6.8. Do Reprezentacji Mężczyzn na rozgrywki z cyklu o indywidualne mistrzostwo świata, począwszy od etapu Indywidualnego Pucharu Świata, nominowani są zawodnicy, którzy posiadają wymagane przez FIDE uprawnienia. Nominowani zawodnicy mogą mieć pokryte koszty wpisowego, transportu, zakwaterowania lub wyżywienia, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej.

VII. ZASADY NOMINOWANIA REPREZENTACJI MĘŻCZYZN DO 20 LAT
    7.1. Do Reprezentacji Mężczyzn do 20 lat na Indywidualne Mistrzostwa Świata do 20 lat nominowani zostają wszyscy członkowie Kadry Narodowej Mężczyzn do 20 lat, powołani na podstawie punktów: 3.1. lub 3.2. Nominowani zawodnicy mają pokryte koszty wpisowego, transportu, zakwaterowania i wyżywienia. Mogą mieć także pokryte koszty opieki trenerskiej, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej.
    7.2. Do Reprezentacji Mężczyzn do 20 lat na Indywidualne Mistrzostwa Świata do 20 lat nominowani mogą zostać także inni zawodnicy do 20 lat, o ile uzyskają zgodę wiceprezesa ds. sportowych i dodatkowo pokryją koszty uczestnictwa we własnym zakresie.

VIII. ZASADY NOMINOWANIA REPREZENTACJI KOBIET
    8.1. Do Reprezentacji Kobiet na: Drużynowe Mistrzostwa Świata Kobiet, Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet lub Olimpiadę Kobiet nominuje się:
    8.1.1. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń upływa przed zakończeniem Indywidualnych Mistrzostw Polski Kobiet rozgrywanych w danym roku:
    8.1.1.1. 4 zawodniczki o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń,
    8.1.1.2. Zawodniczkę o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodniczek nominowanych na podstawie punktu 8.1.1.1., chyba, że wiceprezes ds. sportowych wraz z trenerem Kadry Narodowej Kobiet wspólnie wskażą inną zawodniczkę,
    8.1.1.3. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji zawodniczki nominowanej na podstawie punktów: 8.1.1.1. lub 8.1.1.2., uprawnienia przechodzą na następną zawodniczkę, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń.
    8.1.2. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń upływa nie wcześniej niż w dniu zakończenia Indywidualnych Mistrzostw Polski Kobiet rozegranych w danym roku:
    8.1.2.1. Zawodniczkę, która zajęła pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku,
    8.1.2.2. Zawodniczkę, która zajęła drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku, jeżeli na liście rankingowej, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, posiada ranking przynajmniej 2300,
    8.1.2.3. Zawodniczki o najwyższych rankingach na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodniczek nominowanych na podstawie punktów: 8.1.2.1. lub 8.1.2.2., tak, aby łączna liczba zawodniczek nominowanych na podstawie punktów: 8.1.2.1., 8.1.2.2. lub 8.1.2.3. wynosiła 4,
    8.1.2.4. Zawodniczkę o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodniczek nominowanych na podstawie punktów: 8.1.2.1., 8.1.2.2. lub 8.1.2.3., chyba, że wiceprezes ds. sportowych wraz z trenerem Kadry Narodowej Kobiet wspólnie wskażą inną zawodniczkę,
    8.1.2.5. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji zawodniczki nominowanej na podstawie punktów: 8.1.2.1., 8.1.2.2., 8.1.2.3 lub 8.1.2.4., uprawnienia przechodzą na następną zawodniczkę, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń.
    8.2. Zawodniczki nominowane do Reprezentacji Kobiet na: Drużynowe Mistrzostwa Świata Kobiet, Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet i Olimpiadę Kobiet mają pokryte koszty transportu, zakwaterowania i wyżywienia. Mogą także otrzymać honoraria startowe lub nagrody za uzyskany wynik, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej.
    8.3. Do Reprezentacji Kobiet na Indywidualne Mistrzostwa Europy Kobiet nominuje się:
    8.3.1. Aktualne medalistki Indywidualnych Mistrzostw Świata Kobiet, Indywidualnych Mistrzostw Europy Kobiet lub Indywidualnych Mistrzostw Świata Kobiet do 20 lat,
    8.3.2. Zawodniczkę, która zajęła pierwsze miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku,
    8.3.3. Zawodniczkę, która zajęła drugie miejsce w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet rozegranych w danym roku,
    8.3.4. Zawodniczkę, uczestniczkę Indywidualnych Mistrzostw Polski Kobiet rozegranych w danym roku, o najwyższym rankingu na liście rankingowej FIDE, ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, z pominięciem zawodniczek nominowanych na podstawie punktów: 8.3.1., 8.3.2. lub 8.3.3.
    8.4. Liczba dodatkowych zawodniczek nominowanych do Reprezentacji Kobiet na Indywidualne Mistrzostwa Europy Kobiet określona jest w Zasadach Finansowania Kadry Narodowej.
    8.5. Zawodniczki nominowane do Reprezentacji Kobiet na Indywidualne Mistrzostwa Europy Kobiet mają pokryte koszty wpisowego, transportu, zakwaterowania i wyżywienia.
    8.6. W przypadku wykluczenia lub rezygnacji przez nominowaną zawodniczkę z udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Europy Kobiet, uprawnienia przechodzą na następną zawodniczkę, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń.
    8.7. Do Reprezentacji Kobiet na Indywidualne Mistrzostwa Europy Kobiet nominowane mogą zostać także inne zawodniczki, o ile uzyskają zgodę wiceprezesa ds. sportowych i dodatkowo pokryją koszty uczestnictwa we własnym zakresie.
    8.8. Do Reprezentacji Kobiet na Indywidualne Mistrzostwa Świata Kobiet nominowane są zawodniczki, które posiadają wymagane przez FIDE uprawnienia. Nominowane zawodniczki mogą mieć pokryte koszty wpisowego, transportu, zakwaterowania lub wyżywienia, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej.

IX. ZASADY NOMINOWANIA REPREZENTACJI KOBIET DO 20 LAT
    9.1. Do Reprezentacji Kobiet do 20 lat na Indywidualne Mistrzostwa Świata Kobiet do 20 lat nominowane zostają wszystkie członkinie Kadry Narodowej Kobiet do 20 lat, powołane na podstawie punktów: 5.1. lub 5.2. Nominowane zawodniczki mają pokryte koszty wpisowego, transportu, zakwaterowania i wyżywienia. Mogą mieć także pokryte koszty opieki trenerskiej, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej.
    9.2. Do Reprezentacji Kobiet do 20 lat na Indywidualne Mistrzostwa Świata Kobiet do 20 lat nominowane mogą zostać także inne zawodniczki do 20 lat, o ile uzyskają zgodę wiceprezesa ds. sportowych i dodatkowo pokryją koszty uczestnictwa we własnym zakresie.

X. PRAWA CZŁONKA KADRY NARODOWEJ
    Z tytułu powołania do Kadry Narodowej, PZSzach zapewnia:
    10.1. Pokrycie kosztów: podróży, zakwaterowania i wyżywienia, związanych z udziałem w zgrupowaniach Kadry Narodowej, na które zawodnik zostanie powołany,
    10.2. Pokrycie kosztów: wpisowego, podróży, zakwaterowania lub wyżywienia, związanych z udziałem w zawodach, na które zawodnik zostanie nominowany, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej,
    10.3. Dofinansowanie indywidualnego szkolenia, rozumiane jako częściowa odpłatność wynagrodzenia trenera, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej,
    10.4. Dofinansowanie startów kontrolnych przewidzianych w planach szkoleniowych, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej,
    10.5. Dofinansowanie zakupu fachowej literatury lub programów komputerowych, zgodnie z Zasadami Finansowania Kadry Narodowej,
    10.6. Bezpłatną opiekę medyczną, w zakresie wymaganym do uzyskania orzeczenia lekarskiego, uprawniającego do udziału w zgrupowaniach Kadry Narodowej oraz startów Reprezentacji,
    10.7. Wyposażenie w strój reprezentanta Polski, zgodnie z obowiązującymi w PZSzach normami.

XI. OBOWIĄZKI CZŁONKA KADRY NARODOWEJ
    11.1. Członkowie Kadry Narodowej Mężczyzn, a także Kadry Narodowej Mężczyzn do 20 lat zobowiązani są do:
    11.1.1. Udziału w: Drużynowych Mistrzostwach Europy, Drużynowych Mistrzostwach Świata, Olimpiadach, a także Indywidualnych Mistrzostwach Świata do 20 lat, na które zostaną nominowani,
    11.1.2. Udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Polski, o ile posiadają uprawnienia.
    11.2. Członkinie Kadry Narodowej Kobiet, a także Kadry Narodowej Kobiet do 20 lat zobowiązane są do:
    11.2.1. Udziału w: Drużynowych Mistrzostwach Europy Kobiet, Drużynowych Mistrzostwach Świata Kobiet, Olimpiadach Kobiet, a także Indywidualnych Mistrzostwach Świata Kobiet do 20 lat, na które zostaną nominowane,
    11.2.2. Udziału w Indywidualnych Mistrzostwach Polski Kobiet, o ile posiadają uprawnienia,
    11.2.3. Regularnego przesyłania trenerowi Kadry Narodowej Kobiet rozwiązań do otrzymywanych zadań.
    11.3. Oprócz obowiązków wymienionych w punktach: 11.1. i 11.2., członkowie Kadry Narodowej zobowiązani są do:
    11.3.1. Udziału w zgrupowaniach Kadry Narodowej, na które zostaną powołani,
    11.3.2. Uzgodnienia z szefem wyszkolenia planu startów i szkolenia współfinansowanych przez PZSzach, na okres, na który zostali powołany do Kadry Narodowej,
    11.3.3. Przesyłania szefowi wyszkolenia, raz na kwartał, sprawozdania ze startów i szkolenia. Sprawozdanie powinno zawierać tabele turniejowe oraz uzyskane wyniki rankingowe,
    11.3.4. Przesyłania szefowi wyszkolenia, raz na kwartał, skomentowanej swojej partii, do wykorzystania przez PZSzach,
    11.3.5. Posiadania podczas zgrupowań Kadry Narodowej oraz startów Reprezentacji aktualnego potwierdzenia lekarskiego, upoważniającego do treningów i udziału we współzawodnictwie sportowym,
    11.3.6. Uczestnictwa w rozsądnym wymiarze w przedsięwzięciach medialnych i promocyjnych PZSzach i sponsorów Związku lub Reprezentacji,
    11.3.7. Zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku i osiągnięć do celów promocyjnych dyscypliny szachy,
    11.3.8. Dbałości o strój otrzymany z PZSzach i noszenia go, zgodnie z zaleceniami PZSzach, podczas zawodów, w których występuje jako reprezentant Polski,
    11.3.9. Przestrzegania zakazu umieszczania jakichkolwiek dodatkowych znaków i napisów na oficjalnym stroju reprezentanta Polski, bez uprzedniej zgody PZSzach,
    11.3.10. Przestrzegania przepisów antydopingowych.

XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    12.1. Powołania zawodników do Kadry Narodowej i nominacje do reprezentacji wymagają zatwierdzenia przez Zarząd. W szczególnym przypadku, gdy wykluczenie lub rezygnacja zawodnika nominowanego do reprezentacji nastąpi po zatwierdzeniu składu przez Zarząd, uprawnienia przechodzą na następnego zawodnika, w kolejności rankingu na liście rankingowej FIDE ważnej w dniu upływu ostatecznego terminu zgłoszeń, chyba, że wiceprezes ds. sportowych wraz z trenerem odpowiedniej Kadry Narodowej, wspólnie wskażą innego zawodnika.
    12.2. Przy powoływaniu zawodników do Kadry Narodowej lub nominowaniu do Reprezentacji, w przypadku równości rankingów, pierwszeństwo ma zawodnik o wyższym tytule FIDE (GM, IM, WGM, WIM), a w przypadku dalszego braku rozstrzygnięcia, zawodnik o wyższym rankingu na poprzedniej liście rankingowej, (procedura porównywania rankingów i tytułów kontynuowana jest aż do skutku).
    12.3. Przy stosowaniu kryteriów rankingowych uwzględniani są także zawodnicy nieaktywni.
    12.4. Jeżeli ostateczny termin zgłoszeń do zawodów upływa na mniej niż miesiąc przed pierwszą rundą, wówczas przy nominacjach do Reprezentacji obowiązuje lista rankingowa FIDE ważna w dniu poprzedzającym dzień pierwszej rundy o miesiąc.
    12.5. Wiceprezes ds. sportowych jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania zawodnika o nabyciu uprawnień do członkostwa w Kadrze Narodowej.
    12.6. Zawodnicy uprawnieni do członkostwa w Kadrze Narodowej otrzymują Zasady Finansowania Kadry Narodowej.
    12.7. Po nabyciu uprawnień do członkostwa w Kadrze Narodowej i otrzymaniu Zasad Finansowania Kadry Narodowej, zawodnik jest zobowiązany w terminie 14 dni podjąć decyzję o zaakceptowaniu lub o rezygnacji z członkostwa w Kadrze Narodowej.
    12.8. Wykluczenie lub rezygnacja z członkostwa w Kadrze Narodowej skutkuje utraceniem uprawnień do nominacji do Reprezentacji.
    12.9. W sytuacjach wyjątkowych, skład Kadry Narodowej może zostać uzupełniony o zawodników powołanych przez Zarząd, na wniosek wiceprezesa ds. sportowych.
    12.10. W sytuacjach wyjątkowych, wiceprezes ds. sportowych może zwolnić członka Kadry Narodowej z wybranych obowiązków opisanych w punkcie XI.
    12.11. Zawodnicy Kadry Narodowej, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym współzawodnictwie sportowym, mogą otrzymywać stypendia sportowe oraz nagrody za osiągnięcie wysokich wyników sportowych. Stypendia sportowe i nagrody przyznaje Ministerstwo Sportu i Turystyki na wniosek PZSzach, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu z dnia 20 września 2006 r. w sprawie stypendiów sportowych dla członków kadry narodowej oraz Rozporządzeniem Ministra Sportu z dnia 22 września 2006 r. w sprawie nagród i wyróżnień dla zawodników.
    12.12. W przypadku naruszenia przez zawodnika obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu, Zarząd ma prawo wykluczyć go z Kadry Narodowej, na wniosek wiceprezesa ds. sportowych.
    12.13. W przypadku zaistnienia sytuacji związanych z Kadrą Narodową lub Reprezentacją, które nie zostały uregulowane w niniejszym regulaminie, decyzje podejmuje wiceprezes ds. sportowych.
    12.14. Interpretacja niniejszego regulaminu należy do wiceprezesa ds. sportowych.
    12.15. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012. Traci ważność Regulamin Powoływania Kadry Narodowej, Zasady i Warunki Reprezentowania Barw Narodowych w Polskim Związku Szachowym z dnia 30 listopada 2009.

wiceprezes ds. sportowych prezes
    /-/ Włodzimierz Schmidt /-/ Tomasz Sielicki

+ Odpowiedz w tym wątku

Uprawnienia umieszczania postów